فایلکام

فایلکام

Filecom
فایلکام

فایلکام

Filecom

پاورپوینت ضمانتنامه های بانکی ( ریالی )

در این پاورپوینت با انواع ضمانتنامه های بانکی و مزایای صدور ضمانتنامه و عوامل موثر در موفقیت موسسه اعتباری و همچنین تعاریف قانونی ، ارکان ضمانتنامه و نکات مهمی که باید در زمان صدور ضمانتنامه مد نظر قرار گیرد آشنا میشوید
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 592
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1692 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 111
پاورپوینت ضمانتنامه های بانکی ( ریالی )

فروشنده فایل

کد کاربری 3
کاربر

تعاریف

1- عقد ضمان : عقدی است که بموجب آن ، شخصی مالی که بر ذمه دیگری است را برعهده بگیرد . متعهد را ضامن ، طرف دیگر را مضمون له و شخص ثالث را مضمون عنه میگویند .

2- ضمانتنامه : سندی است که بموجب آن، ضامن، کفالت و ضمانت انجام تعهدات اشخاص حقیقی و یا حقوقی را که در رابطه با موضوع ضمانت تحقق مییابد ، به عهده میگیرد .

3- موسسه اعتباری : بانک ، موسسه اعتباری غیر بانکی یا شعبه موسسه اعتباری خارجی که به موجب قانون و یا مجوز بانک مرکزی تاسیس شده و تحت نظارت آن بانک قرار دارد .

4- ضمانتنامه بانکی : سندی است که به موجب آن موسسه اعتباری به طور غیر قابل برگشت متعهد میشود به محض اعلام و مطالبه هر میزان از وجه مندرج در آن توسط ذینفع ، با رعایت مفاد دستورالعمل ناظر بر ضمانتنامه های بانکی ، وجه مطالبه شده را به ذینفع پرداخت نماید .

5- ضمانت خواه : شخصی که تعهداتی را به موجب روابط پایه در قبال ذینفع بر عهده دارد و برای تضمین ایفای آن تعهدات ، از موسسه اعتباری تقاضای صدور ضمانتنامه می نماید .

6- ذینفع : شخصی که ضمانتنامه به نفع وی صادر می شود .

7- رویداد : واقعه ای است که طبق شرایط مندرج در ضمانتنامه ، با وقوع آن ، اعتبار ضمانتنامه خاتمه می یابد .

8- خاتمه اعتبار : تاریخ یا رویدادی که طبق شرایط ضمانتنامه با واقع شدن هر یک از آنها ( هر کدام که زودتر واقع شوند ) ، ضمانتنامه از درجه اعتبار ساقط می شود .

9- مدت اعتبار : فاصله زمانی تاریخ صدور تا خاتمه اعتبار ضمانتنامه .

10- وجه ضمانتنامه : مبلغی که در متن ضمانتنامه درج و قابل پرداخت به ذینفع است .

11- رابطه پایه : قراداد ، شرایط مناقصه و مزایده یا هر رابطه حقوقی دیگری بین ضمانتخواه

و ذینفع .

12- سامانه سپام ( سامانه پیام رسانی الکترونیکی مالی ) : سامانه ای که در بانک مرکزی راه اندازی شده و امکان تبادل تمامی پیام های مالی بین بانکی را به طور متمرکز و به صورت استاندارد ، فراهم

می سازد .

•منشاء کلیه مطالب اسلاید ها ، قوانین و مقررات صادره از سوی مراجع ذیصلاح بوده و جنبه آموزشی دارد و جهت عملیات اجرائی ، می بایست به دستورالعمل اجرائی بانک متبوعه استناد و توجه شود.